سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرداخت قبض با قبضینو

نظر

 

جریمه شدن به اندازه کافی برای همگی ما دردناک است. اما چیزی که می‌تواند کمی از این ناراحتی کم کند راحت بودن روند استعلام خلافی و پرداخت آن است. ما درربه فکر این مشکل بوده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که به راحتی و در چند لحظه خلافی خود را استعلام بگیرید و به سادگی و با اطمینان پرداخت کنید.برای استعلام خلافی با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24 فقط باید شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین یا موتور خود را در قسمت استعلام خلافی خودرو وارد کنید و سپس با انتخاب گزینه استعلام، خلافی خود را مشاهده کنید. پیشخوان 24 امکان پرداخت تجمیعی و تکی خلافی خودرو و موتور را در اختیار کاربران قرار داده‌است. بدین ترتیب می‌توانید هر یک از جرائم را که می‌خواهید پرداخت کنید. کافیست یک‌بار جرائم رانندگی خود را با اپلیکیشن پیشخوان 24 به صورت آنلاین پرداخت کنید تا تفاوت و راحتی در استعلام و پرداخت را احساس کنید و از این پس تنها از پیشخوان 24 برای استعلام و پرداخت جرائم رانندگی خود استفاده کنید.اپلیکیشن پیشخوان 24 تمامی جزئیات لازم را در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد: مبلغ جریمه، زمان ثبت جریمه، محل تخلف، نوع تخلف، شرح تخلفpishkhan24
سرویس‌های پیشخوان 24

پرداخت تکی و گروهی جرائم رانندگی

با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24، امکان پرداخت تکی و یا گروهی جرائم رانندگی در اختیار شماست. شما می‌توانید هر یک از جرائم خود را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه پرداخت، آن را تسویه کنید.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

استعلام خلافی از طریق سایت پلیس راهور

سایت راهور 120 به آدرس rahvar120.ir یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو است. برای دریافت خلافی از این سامانه فقط به شماره پشت کارت ماشین خود نیاز دارید. در این روش به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایت راهور 120 برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است؛ بنابراین اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید باید بدون فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید.

سایت راهور 120 به دلیل ترافیک بالای سایت و مشکلات فنی گاهی اوقات کند می‌شود و خدمت رسانی درستی به کاربران انجام نمی‌دهد.

استعلام خلافی از طریق پیامک

با استفاده از شماره پیامک 1101202020 می‌توانید استعلام خلافی ماشین یا موتور خود را انجام دهید. برای این کار کافیست شماره VIN خودروی خود (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) یا شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین خود را به این سرشماره پیامک کنید. شماره VIN ماشین خود را می‌توانید از روی کارت ماشین، چارچوب در کنار راننده، در فاروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده پیدا کنید.

روش استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو از سامانه پیامکی 1101202020 :

  1. شماره VIN خودرو را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید).
  2. شماره بارکد خودرو را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید).

 

استعلام خلافی با کد دستوری #110*

پلیس برای دسترسی راحت‌تر شهروندان به جرائم رانندگی، امکان دریافت خلافی با شماره‌گیری کد دستوری #110* را برای شهروندان فراهم کرده‌است. خدماتی که با شماره‌گیری کد دستوری #110* می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

  • انواع استعلام
  • پرداخت هزینه برخی خدمات
  • اطلاع رسانی
  • کارت هوشمند
  • پیگیری مدارک ارسالی

 

استعلام خلافی با شماره تماس 88288888

با شماره‌گیری شماره تلفن 88288888 می‌توانید از میزان جرائم و تخلفات خودرو یا موتور خود مطلع شوید. این روش در مقایسه با استعلام خلافی با اپلیکیشن‌ پیشخوان 24 بسیار وقت‌گیرتر است. با پیشخوان 24 به سادگی و در چند لحظه می‌توانید استعلام خلافی خودروی خود را انجام دهید.

استعلام خلافی با بات تلگرام

علاوه بر روش‌های ذکر شده، امکان استعلام خلافی از طریق بات‌های تلگرامی نیز وجود دارد. با توجه به 5فیلتر بودن تلگرام، این روش نیز دردسرهای خود را دارد و استعلام خلافی با پیشخوان 24 راه بسیار ساده‌تر و سریع‌تری برای استعلام خلافی ماشین و موتور است. بهترین روش استعلام خلافی خودرو 

استعلام خلافی با شماره پلاک ماشین

کاربران عزیز توجه داشته باشید که امکان استعلام خلافی با شماره پلاک خودرو وجود ندارد و تنها با استفاده از روش‌های گفته شده و با شماره بارکد پشت ماشین و یا شماره VIN در روش پیامکی، امکان استعلام خلافی وجود دارد.

اعتراض به جرائم رانندگی

راننده باید با مراجعه یه یکی از دفترهای پلیس +10 در سطح کشور، اقدام به تهیه گزارش و اعتراض خود به قبض‌های صادر شده نمایند. سپس با ثبت در سیستم در اولین فرصت (معمولا 24 تا 48 ساعت) از طریق پلیس راهور گزارش بررسی شده و جوابیه آن صادر می‌گردد. مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اعتراض به جرائم رانندگی عبارتند از:

  1. کارت خودرو
  2. شناسنامه خودرو
  3. حضور مالک یا نماینده قانونی برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی

 

انواع جریمه‌های رانندگی

جریمه‌های رانندگی که از سمت پلیس راهنمایی رانندگی صادر می‌شود در 4 دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

  1. قبض جریمه تسلیمی
  2. قبض جریمه الصاقی
  3. قبض جریمه دوربین
  4. قبض جریمه دوبرگی
  5. روش خودداری

 

کاربران عزیز به این نکته توجه داشته باشید که برابر ماده 5 قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه ، تا 60 روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جریمه رانندگی خود اقدام نکند جریمه‌اش دو برابر خواهد شد. در روش‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری مبلغ جریمه بعد از گذشت 60 روز در صورت پرداخت نشدن دوبرابر می‌گردد. اما در روش‌های دوبرگی و ثبت با دوربین، مبلغ جریمه رانندگی بعد از گذشت 60 روز و در صورت پرداخت نشدن دو برابر نمی‌شود.

بروز نبودن لیست جرایم خلافی

در صورتی که پس از استعلام خلافی خودرو، جرایم جدید خود را مشاهده نمی کنید، نگران نباشید. ثبت جرایم در سامانه راهور 120 با تاخیر انجام می گیرید و جریمه شما هنوز در لیست خلافی راهور وارد نشده است و پس از گذشت مدت زمانی این جرایم به لیست خلافی شما اضافه خواهند شد. این مشکلات بیشتر برای شماره بارکدهای 9 رقمی به وجود می آید.  همچنین ممکن است جریمه شما وارد شده باشد ولی به دلیل عدم وجود شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشد.

عدم صدور شناسه قبض و شناسه پرداخت برای خلافی 

در صورت مشاهده جرمیه ای که شناسه قبض و شناسه پرداخت برای آن صادر نشده است، اگر مدت زمان 10 روز کاری از زمان صدور جریمه شما گذشته باشد به مراکز پلیس 10 مراجعه کنید.

چرا خلافی‌های پرداختی  از لیست خلافی با تاخیر حذف می‌شوند؟

خلافی‌هایی که از طریق پیشخوان 24 پرداخت می‌کنید بلافاصله بعد از پرداخت از لیست پلیس راهور حذف می‌شوند و نیازی به پیگیری ندارد. به دلیل ساختار دستی پلیس راهور لیست سایت با تاخیر به روز رسانی می‌شود، این در حالیست که لیست جرایم شما در دفاتر پلیس+10 به روز است. به دلیل دستی بودن سیستم پلیس راهور، حذف جرائم از لیست راهور ممکن است تا 10 روز کاری زمان ببرد اما اگر با پیشخوان 24 ، خلافی خود را پرداخت کرده‌اید از تسویه آن مطمئن باشید. اما جهت اطمینان بیشتر می‌توانید حضورا به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید.

پرداخت تکراری قبض خلافی

متاسفانه در سامانه راهور 120 (http://www.rahvar120.ir) و بسیاری از اپلیکیشن های استعلام و پرداخت جرایم، امکان پراخت قبض های پرداخت شده وجود دارد. یعنی ممکن است کاربری به اشتباه یک قبض را چندین بار پرداخت کند. این مشکل در اپلیکیشن خلافی پیشخوان 24 حل شده است و امکان پرداخت قبوض تکراری را به کاربران نمی دهد. در هر صورت در صورت پرداخت تکراری از سایر روش های استعلام خلافی،  برای بازگشت وجه پرداختی به مراکز اجرائیات ناجا مراجعه کنید.

استعلام خلافی موتور

پیشخوان 24 به منظور راحتی کاربران موتورسیکلت، سرویس جداگانه برای استعلام و مشاهده جرایم موتور را ارایه داده است. کاربران با وارد کردن شماره بارکد پشت کارت ماشین خود می توانند لیست به روز خلافی موتور خود را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به تسویه آنی جرایم موتور کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استلام خلافی با پیشخوان24 تماس بگیرید.

سوالات و نظرات کاربران پیشخوان 24وش‌های مختلفی برای پرداخت جرائم رانندگی وجود دارد. از اپلیکیشن‌های استعلام خلافی گرفته تا پرداخت خلافی با دستگاه عابربانک که همگی برای راحت‌تر کردن روند پرداخت قبوض در اختیار شما هستند اما برای پرداخت انواع قبوض از طریق دستگاه خودپرداز (ATM) به شناسه قبض نیاز دارید. از آنجا که نحوه دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرو یکی از سوالات کاربران عزیز در سایت و اینستاگرام قبضینو بود تصمیم گرفتیم در این پست به طور کامل نحوه دریافت خلافی خودرو با شناسه قبض و بدون استفاده از آن را به شما توضیح می‌دهیم.

استعلام و پرداخت جرائم رانندگی بدون نیاز به شناسه قبض با 

در سرویس استعلام و پرداخت جرائم قبضینو، با وارد کردن شماره بارکد پشت کارت ماشین تمام قبض های پرداخت نشده خودرو به همراه جزئیات قبض مانند مبلغ جریمه، زمان و مکان جریمه شدن خودرو، نوع قبض جریمه (تسلیمی، الصاقی، دوربین) و علت تخلف نمایش داده می شود. در کنار نسخه تحت وب قبضینو می‌توانید از نسخه های اندروید و IOS قبضینو نیز استفاده کنید. با قبضینو دیگر نیازی به نسخه کاغذی قبض جریمه خود ندارید و به سرعت می‌توانید خلافی خود را استعلام بگیرید و پرداخت کنید.

نسخه اندروید و ios اپلیکیشن قبضینو را می‌توانید از سایت قبضینو به آدرو یا مارکت‌های معتبر مثل کافه بازار، گوگل پلی و سیب اپ دانلود کنید.

 

چرا جریمه رانندگی من شناسه قبض ندارد؟

برای پا استفاده از دستگاه ATM باید شناسه قبض جریمه موجود باشد، به همین دلیل عده ‌ای از مالکان وسایل نقلیه به دنبال شناسه قبض هستند. بعضی از جرائم رانندگی صادر شده شناسه قبض ندارند. این مشکل به دلیل دستی بودن سرویس راهور پیش می‌آید و مدتی طول می کشد که برای برخی از جریمه ها شناسه قبض صادر شود. اگر 20 روز از تاریخ صدور جریمه شما گذشته باشد و هنوز شناسه قبضی برای شما صادر نشده باشد برای دریافت شناسه قبض جریمه خود می‌توانید:

  • شماره VIN خودرو را به همراه یک ستاره به سرشماره 1101202020 پیامک کنید تا شناسه قبض و میزان کل جریمه خودرو را دریافت کنید.
  • با مراجعه حضوری به مراکز پلیس+10 و با به همراه داشتن مدارک خودرو و کارت شناسایی معتبر، برگه خلافی خودرو را دریافت کنید که در آن شناسه قبض موجود است. البته این روش با توجه به هزینه بر بودن به صرفه نیست و زمان زیادی نیز از شما می‌گیرد. 

چرا جریمه رانندگی من شناسه قبض ندارد؟

انواع جریمه رانندگی

قبض های خلافی که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می شود، می­ تواند یکی از موارد زیر باشد:

  1. قبض تسلیمی
  2. قبض الصاقی
  3. قبض دوربین
  4. قبض دو برگی

قبض جریمه تسلیمی

در قبض تسلیمی مامور اهنمایی و رانندگی با اخذ مدارک کامل ماشین و راننده قبض تسلیمی را به صورت کامل نوشته و اطلاعات راننده و ماشین به طور کامل در آن درج می شود و در نهایت قبض جریمه به خود راننده تحویل (تسلیم) داده می‌شود. به این قبض، قبض دست نویس هم می گویم.

قبض جریمه الصاقی

در این قبض معمولاً خودرو در محلی پارک شده (ساکن است) و خود راننده در محل حضور ندارد. اما مامور پلیس به دلیل تخلف خودرو (همانند پارک در محل ممنوع) قصد صدور قبض خلافی راهنمایی رانندگی را دارد. به دلیل نداشتن مدارک خودرو و راننده قبض عمومی صادر شده و اطلاعات عمومی خودرو همانند شماره پلاک، نوع خودرو و رنگ در آن درج می شود و به خود ماشین چسبانده (الصاق) می شود. برای مثال نوع قبض‌هایی که بر روی شیشه خودرو قرار داده می شوند از این نوع هستند.

جریمه دوربین

همانطور که از نام این نوع قبض مشخص است، عامل صادر کننده آن دوربین‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی و یا اپراتور‌های و ماموران بکار گیرنده از دوربین‌ها در اتاق فرمان هستند. دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به دو نوع زیر هستند:

  • دوربین‌های هوشمند
  • دوربین‌های اپراتوری

 جریمه دو برگی

گاهی پلیس با مشاهده تخلف از یک راننده و یا احتمال وجود مشکل و شک کردن به یک خودرو درخواست ایست و بررسی می‌دهد؛ اما ممکن است راننده به عمد خودروی خود را متوقف نکند و به دستور پلیس بی اعتنایی کند. لازم به اشاره است حتی در صورتی که راننده متوجه دستور پلیس نشود و خودرو خود را نگه ندارد نیز شامل این حالت می شود. به عبارت دیگر چه به عمد و چه به سهو در صورت عدم توجه به دستور پلیس مبنی بر ایست، خودرو شامل این بند می شود. علت نام دو برگی برای این نوع قبض آن است که پلیس اقدام به صادر کردن دو قبض جریمه برای راننده می کند. قبض اول مربوط به تخلف خودرو و قبض دوم به علت عدم توجه به دستور ایست پلیس است.